2009. június 16., kedd

Zsidó múzeum, Opera






Mostanában nem nagyon írtam a kis blogomba, sok látni és átélnivaló volt az elmúlt héten, ezért a késlekedés. Az előző héten sok érdekes dolgot láttam, ezek közül az Operát és a Zsidó Múzeumot emelném ki.

Zsidó Múzeum

A berlini zsidó múzeum a kezdetektől mutatja be a németországi (aszkenázi, azaz az alpoktól északra élő) zsidók történetét egy interaktív és ragyogó külcsínnyel bíró múzeumban. Az épületnek már az alaprajza is érdekes, egy villámhoz, vagy "cikk-cakkhoz" hasonlít leginkább, és az ablakai is teljesen véletlenszerűen vannak elhelyezve. A múzeum érdekes részleteket tartalmaz a zsidóságról, a hatalmas információ mennyiség tényleges befogadására körülbelül egy teljes nap kéne, de 1-2 órát eltölteni is nagyon tanulságos.

A múzeum fő attrakciója egy átrium, ahol a padlóra rengeteg vas-arcot szórtak teljes öszevisszaságban. A lényeg természetesen, hogy az ember rálépjen az arcokra és végigmenjen rajtuk. Minden megtett lépés bizonytalan és éles, fémes hanggal jár. A szándék nyilvánvaló, felelsleges magyarázni...

Opera

Kedves Hanna barátom tanácsára elmentem Operába - ugyan kissé kétkedve fogadtam, miszerint utcai ruhában lehet menni, de tényleg. Itt annyira leszarják a külsőségeket, hogy az már néha az én kis liberális világnézetemnek is sok.

A darab Richard Strauss Saloméja volt. Mivel nem vagyok nagy operába járó, ezért csak azon laikus észrevételt tudom tenni, hogy JÓ volt. Nekem nagyon tetszett, néhány szót, mondatot még meg is értettem ("Ich möchte dek Kopf des Johannes", "Johannes ist tot" u.s.w.).

Az egyéb programok között szerepelt még: mozi (Jarmusch - Limits of control), felolvasó est Friedrichschein városrészben, és a Kit Kat Club, ami egy meghatározó helyszíne a városnak, de erről majd a következőkben

Üdv


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése